Mechanika
Wymiana oleju silnikowego
Wymiana oleju to podstawowa czynność serwisowa, pozwalająca na zachowanie osiągów silnika i zwiększenie jego trwałości. Okresowość wymiany oleju ustala producent pojazdu, w zależności od właściwości oleju i charakterystyki silnika. Informacje te znajdziemy w książce serwisowej pojazdu. Większość nowoczesnych aut wymaga wymiany oleju po przejechaniu 10 000 - 15 000 km lub po roku. Można go kupić w naszym warsztacie, ponieważ mamy olej z beczki i wtedy klient płaci za odpowiednią-użytą ilość, można również dostarczyć własny.
Naprawa układu hamulcowego
W zakres usług wchodzą sprawdzenie, wymiana elementów ciernych układu hamulcowego, płynu hamulcowego oraz przewodów hamulcowych, zarówno elastycznych jak i miedzianych.
Bardzo istotne jest, aby były sprawdzane regularnie oraz zawsze wtedy, kiedy zdarzy się jedno z poniższych zjawisk:
- zbyt miękko wciskający się pedał hamulca,
- ciężko wciskający się pedał hamulca,
- brak efektywnego hamowania,
- blokowanie się kół w trakcie hamowania,
- opór hamulców, często z wydzielaniem się ciepła i/lub dymu z jednego lub kilku kół, „znoszenie” podczas hamowania, pedał hamulca wciska się bardzo szybko, nawet przy lekkim hamowaniu
- zgrzytający odgłos podczas hamowania,
- ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon,
- pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania.
Wymiana płynu hamulcowego
Płyn hamulcowy to najważniejszy element eksploatacyjny układu hamulcowego. W codziennej eksploatacji jednak rzadko o nim pamiętamy.
Płyny hamulcowe na bazie glikolu są higroskopijne. Znaczy to, że pobierają wodę z otoczenia: np. wilgoć z powietrza. Woda, która dostaje się do płynu hamulcowego obniża jego temperaturę wrzenia. Może więc dojść do sytuacji, że podczas częstego hamowania płyn hamulcowy w układzie zagotuje się, co doprowadzi do powstania oparów w systemie hamulcowym. Takie poduszki powietrzne w układzie hamulcowym łatwo się deformują i powodują, że nie dochodzi do przekazywania ciśnienia hydraulicznego. Efektem tego jest znacznie obniżona skuteczność hamowania, mimo że kierowca będzie naciskać pedał hamulca do końca.
Jeżeli nie ma pewności kiedy był wymieniany płyn hamulcowy w samochodzie, lub jesteśmy posiadaczami świeżo nabytego pojazdu to można wykonać test płynu hamulcowego na naszym warsztacie.
Wymiana rozrządu
Tylko nieliczne modele samochodów wytrzymują bez wymiany paska rozrządu przebiegi większe niż 90 – 120 000 km.
W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, lub - jeszcze lepiej - co 60 000 km. Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać. Okres do pierwszej wymiany „kompletu rozrządu” w fabrycznie nowym aucie powinien być nieco dłuższy niż w silniku dziesięcioletnim. Obowiązkowo wymieniamy niezbędne elementy napędu rozrządu w używanych samochodach świeżo nabytych, które takowej wymiany nie mają udokumentowanej.
Naprawa zawieszenia
Zajmujemy się wymianą łączników, amortyzatorów, resorów, tuleji, sworzni, wahaczy lub innymi częściami układu kierowniczego tj. drążki i końcówki kierownicze.
Naprawa układu chłodzenia
Główne elementy naprawy układu chłodzenia to: chłodnica, system grzewczy, gumowe przeciekające lub zablokowane wężyki, uszkodzona pompa wody, zsunięty pasek pompy wodnej.
Układ napędowy
Zajmujemy się wymianą przegubów, półosi, łożysk, sprzęgieł.
Silnik i skrzynia biegów
Zajmujemy się wymianą filtrów, uszczelek, simeringów, poduszek zawieszenia silnika, świec żarowych i zapłonowych, oleju w skrzyni biegów. Wykonujemy także naprawy generalne silników.